Τ. Σκάβδης: Σε πλήρη αποσάθρωση το εκπαιδευτικό μας σύστημα
Written by Γιώργος Σαχίνης on 12 Φεβρουαρίου 2024
Ο Τάσος Σκάβδης, φυσικός και εκπαιδευτικός του Λυκείου , στη Σάμο, μέσα από μια δημόσια επιστολή του προς τους γονείς των μαθητών του, αποκαλύπτει πως η αποσάθρωση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, οδηγεί τελικά σε πολλαπλών ταχυτήτων εκπαίδευση και κυρίως σε τραγικά αδιέξοδα, τις λαϊκές οικογένειες και τα παιδιά τους , τόσο ως προς το εκπαιδευτικό περιβάλλον των σχολείων , όσο και προς την άνιση μάχη επαγγελματικών δικαιωμάτων , με την είσοδο τους , στα δημόσια ΑΕΙ. Ο κ. Σκάβδης με αφορμή την ανοιχτή αυτή επιστολή του, μίλησε στον 98.4 για το συνολικό θέμα της εκπαίδευσης και την απουσία στρατηγικής βάθους για μια γενναία μεταρρύθμιση.
Η ίδια η επιστολή του άλλωστε , είναι ηχηρή επιμέτρηση των κακώς κείμενων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αφού όπως σημειώνει :
“Ενημέρωση γονέων
Ως εκπαιδευτικός Λυκείου, Φυσικός, αισθάνομαι την υποχρέωση να ενημερώσω τους γονείς των μαθητών μου, ανοιχτά και δημόσια, για τα ακόλουθα:
1) Τα θέματα στα οποία θα διαγωνιστούν τα παιδιά σας τον Ιούνιο, τόσο στην Τράπεζα θεμάτων, όσο και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου είναι εξαιρετικά πιθανό ότι δε θα ανταποκρίνονται, τουλάχιστον στο σύνολο τους, στο επίπεδο της διδασκαλίας μου στο σχολείο. Προσπαθώ με κάθε τρόπο να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις, οι οποίες όμως είναι δυστυχώς συχνά ξένες προς την υπάρχουσα κατάσταση και μάλιστα είναι τόσο παράλογες γιατί ενυπάρχουν μέσα σε ένα σαθρό σύστημα με αναρίθμητες στρεβλώσεις και προχειρότητες σε βιβλία, προγράμματα σπουδών, απαιτούμενες ύλες, αναθέσεις ειδικοτήτων, καθυστερήσεις έλευσης εκπαιδευτικών, κ.λ.π.
2) Θλίβομαι ιδιαίτερα για την οικονομική αφαίμαξη που υφίσταστε και προσπαθώ, τόσο δια του μαθήματος μου όσο και δια της ενημέρωσης σας για τις παθογένειες του συστήματος, να αντισταθώ σε αυτή. Αισθάνομαι συχνά ότι η μάχη είναι άνιση, προσπαθώ όμως να μη συμβιβαστώ στη «δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία» της αδράνειας, στην οποία με σπρώχνουν με δύναμη οι πολιτικοί μου προϊστάμενοι.
3) Θέλω να σας ενημερώσω ότι την τελευταία διετία, το έργο μου δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο από μια επονομαζόμενη «αξιολόγηση», η οποία επέφερε μόνο άχρηστη γραφειοκρατία, διχόνοια και αναξιοπρέπεια. Συγκεκριμένα στο όνομα της παροιμιώδους αναποτελεσματικότητας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, εκείνοι που το έφτιαξαν και παρακολουθούν αδιάφοροι την οικονομική σας αφαίμαξη, αποφάσισαν να … προσποιηθούν ότι αξιολογούν σχολείο κι εκπαιδευτικούς με στόχο τη βελτίωση τους.
Επιθυμώ να σας κάνω γνωστό ότι πρόκειται για διαδικασία ντροπιαστική για εμένα και τους συναδέλφους μου, καθώς θα μπουν στην τάξη μου και θα βαθμολογηθώ στο μάθημα μου από ανθρώπους οι οποίοι πολύ συχνά δεν έχουν μπει σε τάξη για πολλά χρόνια ή και δεκαετίες, δεν έχουν ποτέ αξιολογηθεί από τους υφισταμένους τους, δυστυχώς σε κάποιες περιπτώσεις είναι μόνο κατ’ επίφαση «συνάδελφοι» μου, σε κάποιες περιπτώσεις κομματικοί, ενώ σε κάθε περίπτωση αποδέχονται και υπηρετούν, απολύτως συμβιβαζόμενοι, μια δήθεν «αξιολόγηση», την οποία τους διατάζουν να εκτελέσουν οι νεκροθάφτες της Δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτοί δηλαδή λόγω των οποίων πληρώνετε χιλιάδες ευρώ ετησίως για την εκπαίδευση των παιδιών σας.
4) Τέλος θέλω να γνωρίζετε ότι ο κόπος, το άγχος και η οικονομική επιβάρυνση που θα έχετε, θα οδηγήσει στην καλύτερη περίπτωση στην εισαγωγή σε μια καλή σχολή, την οποία θα τελειώσουν τα παιδιά σας με προσπάθεια, με πραγματική μόρφωση και με βαθμό 6 ή 7 ή άντε 8. Απέναντι τους στην αγορά εργασίας θα βρουν πτυχιούχους των ίδιων ειδικοτήτων από τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, με βαθμούς προφανώς 8 ή 9 ή 10. Είναι εκείνοι που είχαν να πληρώσουν και που δεν πέρασαν στις εξετάσεις που πέρασαν τα παιδιά σας με τόσο κόπο και χρήματα. Αυτό το έφτιαξαν για … το καλό σας, οι ίδιοι που λέγαμε πριν, αυτοί που έφτιαξαν την εκπαίδευση που δε στέκεται χωρίς Φροντιστήρια ” .
ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΣ ΝΙΚΟΣ On 12 Φεβρουαρίου 2024 at 22:39
Μπραβο Κυριε Σαχίνη που δωσατε μικροφωνο ..στα θεματα της παιδειας.
εαν μπορειτε καντε το λιγο πιο συχνα .
μαζι με το δημογραφικο , ειναι τα σημαντικοτερα θεματα