Γ. Αδαλής : Δεν υπάρχει βούληση να σταματήσουν το σπιράλ των κρίσεων που πνίγει τους λαούς
Written by Γιώργος Σαχίνης on 28 Φεβρουαρίου 2023
Στον 98.4 μίλησε σήμερα ο οικονομολόγος και οικονομέτρης Γιώργος Αδαλής, αναφορικά με τις νεότερες εξελίξεις στην οικονομία και στην ενέργεια. Άσκησε δριμεία κριτική στις στρατηγικές και στην πολιτική της ΕΕ και της χώρας μας διότι δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι είναι ατέρμονες και ανεδαφικές. Εξήγησε ότι η πτώση της τιμής του αερίου είναι καθαρά ένα τυχαίο γεγονός το οποίο οφείλεται κατά κύριο λόγο στην παρατεταμένη καλοκαιρία. Και διευκρίνισε ότι η πτώση δεν είναι αποτέλεσμα ενός κεντρικού σχεδιασμού. Λέγοντας χαρακτηριστικά, ότι «μπροστά έχουμε καλοκαίρι και έπεται ο επόμενος χειμώνας». «Δεν θα είμαστε πάντα τόσο τυχεροί», είπε χαρακτηριστικά, ενώ αποκάλυψε ότι η πτώση των τιμών οφείλεται κατά 75% στο ότι φέτος δεν είχαμε χειμώνα και σε ένα πολύ μικρότερο ποσοστό στην μείωση της ζήτησης για αέριο. Απαντώντας σε ερώτηση ακροατή, τόνισε ότι οι σημερινές τιμές φυσικού αερίου είναι υπερδιπλάσιες των επιπέδων προ της πανδημίας μιας και πριν το 2020 οι τιμές κινούνταν στα 17-20 ευρώ η κιλοβατώρα.
Ενώ αποκάλυψε, ότι εάν πέσουν κι άλλο, και συγκεκριμένα κάτω από τα 30€ η μεγαβατώρα, τότε με δεδομένο ότι ανεβαίνει και πάλι η χονδρική τιμή του άνθρακα, τότε θα είναι αυτός που θα καθορίζει τις τελικές τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος και όχι το φυσικό αέριο.
Ο Γιώργος Αδαλής αναφέρθηκε στον τρόπο με τον οποίο το Reuters και μεγάλα δίκτυα όπως το Bloomberg, παρουσίασαν το θέμα του πλοίου που κατάσχεσε η Αλβανία. Τα διεθνή ΜΜΕ περιγράφουν τις μεταφορτώσεις αργού σε τάνκερ στον Λακωνικό Κόλπο, λες και το ρωσικό πετρέλαιο έρχεται από τον ουρανό! «Λένε την μισή ή και καθόλου αλήθεια» είπε, ενώ για την περίπτωση του τάνκερ που κατάσχεσαν οι Αλβανικές Αρχές, αποκάλυψε πλήθος στοιχείων. Κυρίως όμως αποκάλυψε ότι το φορτίο έφτασε στην Ελλάδα από το τουρκικό πλοίο «Fidan» που ανήκει σε αμιγώς τουρκική ναυτιλιακή εταιρία. Το εντυπωσιακό είναι ότι ενώ το Reuters αναφέρει ότι η μεταφόρτωση έγινε εντός του λιμένα της Καλαμάτας, αυτό είναι κάτι που απαγορεύεται και τα στοιχεία όπως είπε στην εκπομπή μας, δείχνουν ότι έγινε εκτός των 6ν.μ. όπου το Λιμενικό δεν έχει δικαιοδοσία ελέγχου. Αντίθετα, το τουρκικό τάνκερ «Fidan», αφού φόρτωσε στο ρωσικό λιμάνι του Νοβοροσίσκ, πέρασε ανενόχλητο τα στενά του Βοσπόρου, χωρίς απολύτως κανένα έλεγχο από τις Τουρκικές Αρχές.
Τέλος ο Γιώργος Αδαλής, εξέφρασε την άποψή του, για την σχέση των Κινεζικών lockdown με την Αγορά Ενέργειας και εξήγησε τι πρέπει να συμβεί κατά την γνώμη του, προκειμένου να σταματήσει το επικίνδυνο αυτό σπιράλ κρίσεων και να επιστρέψουμε στην κανονικότητα