Αργ. Μυστακίδης : Το σαθρό εκπαιδευτικό σύστημα από την βάση ως την πυραμίδα με τα “μερεμέτια” μεταρρύθμισης

Written by on 12 Φεβρουαρίου 2024

Την ώρα που όλο το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, είναι σαθρό από την βάση του και  έτοιμο να καταρρεύσει , μια ακόμη κυβέρνηση κι ένας υπουργός εμφανίζουν τα “μερεμέτια” στην πυραμίδια της τριτοβάθμιας με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ως μεταρρύθμιση. Αλλά και μόνο που στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, η ελάχιστη βάση εισαγωγής αφορά τα επιστημονικά πεδία και όχι ανά σχολή, είναι προφανές πως  όσοι στραφούν στα ιδιωτικά με χαμηλότερη βάση θα μπαίνουν επί πληρωμή μετά φυσικά, σε σχολές που στο δημόσιο σύστημα έχουν υψηλότερες βάσεις και ζήτηση. Αυτά δηλώνει μεταξύ άλλων στον 98.4 ο Αργύρης Μυστακίδης , Φυσικός, Φροντιστής, Εκπαιδευτικός Αναλυτής, π. πρόεδρος Συνδέσμου Εκπαιδευτικών Καβάλας και  π. Β’ Αντιπρόεδρος Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας. Ο κ. Μυστακίδης , τονίζει πως είναι σοκαριστικό αλλά μαθητές που τελειώνουν το Λύκειο, διεκδικώντας την εισαγωγή τους στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, αδυνατούν στη μεγάλη πλειοψηφία τους να εκτελέσουν απλές μαθηματικές πράξεις, όπως ο πολλαπλασιασμός ενός δεκαδικού αριθμού με το 10, 100 κλπ. Και νά ταν μόνο αυτό…

Η αντικειμενικοποίηση του συστήματος βαθμολόγησης των μαθητών στο Λύκειο είναι βασικό προαπαιτούμενο για την καθιέρωση του Εθνικού Απολυτήριου, ενός τίτλου σπουδών που αφενός θα έχει τη δική του αυτόνομη αξία και αφετέρου θα συνυπολογίζεται ως κριτήριο πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφού θα αποτυπώνει τη συνολική προσπάθεια του μαθητή στο Λύκειο και όχι ένα στιγμιότυπο, όπως γίνεται μέσα από τις Πανελλαδικές.
Όμως…Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις δεν πρέπει να γίνονται μέσω της Τράπεζας Θεμάτων (ΤΘ) διότι:

1) Η ΤΘ στην τρέχουσα έκδοσή της εμφανίζει μεγάλες διαφορές στο επίπεδο των θεμάτων που περιέχει.
2) Η ΤΘ δεν έχει υποστεί τον απαιτούμενο έλεγχο με αποτέλεσμα να συναντούμε πολλές φορές λάθη τόσο στη διατύπωση όσο και στην προτεινόμενη λύση των θεμάτων.
3) Οι εξετάσεις με την ΤΘ δεν εξασφαλίζουν τη ζητούμενη αντικειμενικοποίηση, αφού κάθε σχολείο γράφει διαφορετικά θέματα, που λόγω της ανομοιογένειάς τους σε επίπεδο δυσκολίας είναι λογικό να οδηγούν σε πολύ διαφορετικές επιδόσεις μαθητές του ίδιου επιπέδου.
4) Ακόμη και αν καθιερωθεί η εξέταση μέσω της ΤΘ στα ίδια θέματα για όλη τη χώρα, αυτό θα έχει ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στη διδασκαλία, μιας και θα την καταστήσει μια εναγώνιο προσπάθεια κάλυψης όσο των δυνατών περισσότερων θεμάτων της ΤΘ, με αντιπαιδαγωγικά αγχωτικό χαρακτήρα και στερώντας της οποιοδήποτε στοιχείο ζωντάνιας θα μπορούσε να συνεγείρει τους μαθητές. Αν οι Πανελλαδικές στοχοποιούνται για την απαξίωση της διδακτικής διαδικασίας (μακάρι να ήταν μόνο αυτές η αιτία), η “Τραπεζοποίησή” της θα δώσει τη χαριστική βολή.

 

 


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *



Current track

Title

Artist